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리얼 일상

BTS 물리치겠다? 아메리칸 아이돌 그거 나가수가 원작아니었냐??

by 조리얼 2019. 12. 26.

그래미 셧아웃으로 화나게하는 BTS 지지자

할리우드 리포터는 10 월 초 K-Pop에서 가장 큰 밴드 인 BTS에 대한 커버 스토리를 발표 후 세계에서 가장 큰 밴드에 대해 논란을 일으켰습니다 .

세스 아브라모비치 (Seth Abramovitch)가 쓴이 작품은 그 그룹이 누구인지 전혀 몰랐다는 점을 분명히했다. ( "BTS 역사의 요점, 그들이 어디에서 왔는지, 왜 그런지 수백만 또는 심지어 BTS가 무엇을 의미하는지에 대해 호소력을 갖고 ") 한국 문화, 음악 산업 및 예술가들에 대한 무시하고 설득력있는 견해를 가졌습니다. (이 작품의 한 얼굴에 딱 맞는 세부 사항 : 그는 LAX 공항에서 구입 한 그룹의 기념품 로스 앤젤레스 냉장고 자석을 선물로 선물했습니다. 마치 90,000에서 콘서트를 매진 수백만 명의 사람들이 아닌 것처럼 몇 개월 전에 로즈 보울을 앉히십시오.)

그리고 몇 주 전 팝 킹 메이커의 왕인 사이먼 코웰 (Simon Cowell) 외에는 자신 만의 새로운 음악 무기 'UK-Pop'으로 K-Pop을 물 리치 겠다는 의사밝힌 바있다 . 한국 아이돌 팝의 춤 동작을 영국의 젊은이들에게 접목 시켰습니다.

 

BTS, CNN

팬들은 한국 팝 음악에서 한국인을 빼내려는 한국인 팝 음악을 만들 겠다는 코웰의 위협으로 인해 순위가 매겨졌으며, K-Pop 현상이 발생한 민족적, 문화적, 언어 적 환경에 대한 화이트 워싱으로 심각하게 어려움을 겪고 있습니다.

그러나 한국 음악 산업은 K-Pop의 막대한 국제 팬 기반을 활용하고 확장하기 위해 전 세계의 재능을 모집하여 제품을 국제화하려는 자체 시도에 적극적으로 참여하고 있습니다.

나가수 카피해서 아메리칸 아이돌 좀 해먹었다고 BTS를 물리친다고 하다니 ㅉㅉ

얼토당토 없음

 

BTS 영상 하나 보고가시죠

“ASK BTS, 2019 Q&A①” (방탄소년단 : BTS)

https://youtu.be/TJ4kxYq7uQo

여러분 방탄소년단과 함께한 2019년 행복하셨나요?🥰 크리스마스의 선물같은 방탄소년단이 알려주는 2019 Q&A👏🏻 지금 바로 확인하세요👀

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영어 원문

BTS supporters upset by Grammy shutout

In early October, The Hollywood Reporter sparked a firestorm of controversy after publishing a cover story on BTS, the biggest band in K-Pop, and by some measures the biggest band in the world.

The piece, written by Seth Abramovitch, whose narrative made it clear that he had no idea who the group was ("I admit to being a little fuzzy on some of the finer points of BTS history, like where they came from, why they are so appealing to so many millions or even what BTS stands for"), had a dismissive and condescending view of Korean culture, its music industry and the artists themselves. (One face-palm-worthy detail in the piece: he gave the group's members souvenir Los Angeles refrigerator magnets he'd purchased at LAX airport as gifts, as if they weren't multimillionaires who'd just sold out a concert at the 90,000-seat Rose Bowl a few months before.)

Then, just a few weeks ago, none other than king of pop kingmakers Simon Cowell announced his intention to defeat K-Pop with a new musical weapon of his own: "UK-Pop," which would apparently seek to extract the aesthetics, grooves and dance moves of Korean idol pop and graft them onto young British host bodies.

Fans were understandably rankled by Cowell's threat to create Korean pop music minus Koreans, seeing it as a deeply troubling whitewashing of the ethnic, cultural and linguistic milieu from which the K-Pop phenomenon has emerged.

And yet, the Korean music industry has been actively engaged in its own attempts to internationalize its product, recruiting talent from around the world in hopes of leveraging and expanding K-Pop's enormous international fan base.

Opinion by Jeff Yang

기사 원문보기

https://edition.cnn.com/2019/11/27/opinions/k-pop-groups-are-changing-music-and-world-yang/index.html